2006/05/24

Periferic7 - bienala internaţională de artă contemporană, Iaşi

Astăzi am avut puţină treabă prin împrejurimile Palatului Culturii şi am văzut un afiş cu Periferic7. Nu ştiam că la Palatul Culturii este o expoziţie Periferic7, aşa că m-am bucurat că aveam ocazia să o vizitez. Vroiam să vizitez Periferic7 de mai mult timp, dar niciodată nu am avut timp liber.

Periferic este un proiect organizat de Asociaţia Vector din Iaşi încă din anul 1997.

Când am intrat, prima sală era goală, în mijlocul ei era o vitrină cu nişte pungi care conţineau cataloage Periferic, iar de undeva dintr-o cameră vecină se auzea o voce de femeie care vorbea în franţuzeşte. Asta mi s-a părut foarte "spooky". Am avansat în camera vecină şi acolo am găsit un televizor care rula un filmuleţ în care vorbea un caracter femeiesc realizat în grafică 3D. Mai erau prezente şi trei scaune astfel ca doritorii să se poată aşeza şi să urmărească filmuleţul. Vorbea în franceză , iar filmul avea subtitrare în limba română. Tema monologului era destul de complexă şi destul de greu de urmărit. Sincer, nu am reuşit să înţeleg mare lucru din monolog. Poate dacă citesc pe hârtie astfel ca să pot digera mai bine informaţia, s-ar putea să înţeleg despre ce era vorba.

A doua cameră nici nu ştiu cum s-o descriu... Mai bine vă duceţi şi o vedeţi. Îmi pare foarte rău că nu am aparatul foto în Iaşi şi din cauza asta nu am putut pune şi nişte fotografii.

În ultima cameră se află trei televizoare cu înregistrări ale unor artişti populari. Unul dintre ei confecţionează umbrele pe stradă, altul confecţiona felinare.

Intenţionez să mă duc şi la Baia Turcească.

Comments: Trimiteți un comentariu



<< Home